Četvrta Radionica ekonomskog novinarstva, koju organizuju Fakultet političkih nauka Univerziteta u Beogradu i nedeljnik ,,Vreme“, uz pokroviteljstvo agencije GOviral i podršku kompanija Telekom Srbija i Delta Holding, počela je početkom novembra 2024. godine.
I ove godine Radionica ekonomskog novinarstva okupila je osmoro predavača koji su studentima preneli svoja znanja i praktična iskustva iz oblasti ekonomskog, finansijskog i istraživačkog novinarstva.
Vesna Damjanić, glavna urednica Bloomberg Adria TV-a, govorila je o značaju agencijskog novinarstva i ulozi ekonomskih medija na savremenom medijskom tržištu. Posebno je istakla tehnike intervjua i važnost dobre pripreme za snimanje. Polaznicima je pružila jedinstveni uvid u rad Bloomberga iza kulisa, objašnjavajući kako funkcionišu različite emisije.
Aleksandar Milošević, novinar Nove ekonomije, kroz brojne primere pokazao je kako se ekonomske činjenice mogu na kreativan način približiti publici i kako se dolazi do informacija koje su često skrivene od javnosti. Naglasio je i važnost da novinar „testira“ sagovornika kroz razgovor.
Davor Sakač, generalni direktor TS Ventures Fonda, istakao je da iza svakog ekonomskog podatka stoje ljudi i njihove priče. Govorio je o transparentnosti, startapima i korisničkom iskustvu. Na kraju predavanja poručio je polaznicima da svaka uspešna kompanija počinje dobrom idejom, što je potkrepio primerima svetski poznatih startapova.
Miša Brkić, novinar dnevnog lista ,,Danas”, podelio je iskustva iz duge novinarske karijere, naglašavajući važnost istine i profesionalnosti u radu. Govorio je o praksi iz 90-ih i iskustvima iz SAD-a, posebno ističući koliko je važno proveriti informacije pre objavljivanja.
Ivan Radak, glavni urednik magazina Forbes Srbija, predstavio je najvažnije novinarske resurse, poput Agencije za privredne registre, Republičkog zavoda za statistiku i Republičkog geodetskog zavoda. Po njegovom mišljenju, informacija i integritet su temelj svakog kvalitetnog novinarstva.
Dušan Pavlović, profesor Fakulteta političkih nauka, fokusirao se na budžet kao neiscrpan izvor tema za ekonomske novinare. Kroz praktičan primer pokazao je kako se analizira budžet različitih institucija i ukazao na sve aspekte koje novinar mora uzeti u obzir, poput relevantnosti i transparentnosti podataka.
Anica Telesković, novinarka „OKO magazina“ na RTS-u, govorila je o istraživačkom novinarstvu zasnovanom na ekonomskim temama. Istakla je značaj navоđenja sagovornika da kažu što više, kao i tehnike vraćanja gostiju na temu. Posebno je naglasila ulogu demanta kao važne korektivne forme u novinarstvu.
Mina Tadić, direktorka marketinga i komunikacija Delta Holdinga, predstavila je tržište luksuznih nekretnina i projekat Delta District, objašnjavajući kako se velike investicije mogu posmatrati iz više perspektiva – finansijske, ekološke, urbanističke i društvene.
Nakon završetka predavanja, studentima počinje ciklus praksi, tokom kojeg će imati priliku da primene stečena znanja i dodatno razviju veštine u realnom radnom okruženju.






















