Druga Radionica ekonomskog novinarstva, koju zajednički organizuju Fakultet političkih nauka Univerziteta u Beogradu i nedeljnik Vreme, počela je početkom oktobra 2023. Do sada je osam predavača imalo priliku da svoje znanje i iskustvo prenese studentkinjama novinarstva koje učestvuju u radu Radionice.
Anica Telesković, novinarka „OKO magazina“ Radio Televizije Srbije, ukazala je polaznicima radionice na veb sajtove i elektronske baze podataka koje novinarima mogu biti korisne pri prikupljanju i proveri informacija. Pri detaljnoj analizi ovih podataka moguće je uočiti nepravilnosti iza kojih se ponekad krije sjajna priča.
Aleksandar Milošević, urednik ekonomske rubrike dnevnog lista „Danas“, je kroz brojne primere pokazao kako se ekonomske činjenice u praksi mogu na kreativan način približiti publici i kako izgleda čitav stvaralački proces – od odabira teme, preko prikupljanja podataka, pisanja, pa sve do konačnog objavljivanja teksta.
Davor Sakač, direktor „TS Venture Fund“, objasnio je da je dobra ideja začetnik svakog biznisa, a svoje predavanje posvetio je predstavljanju startapa i načina na koji je moguće realizovati projekat uz pomoć investitora.
Tanja Veselinović, urednica i producentkinja na TV N1, svoje predavanje obogatila je velikim brojem TV priloga i pokazala kako se u televizijskom novinarstvu predstavljaju apstraktni pojmovi poput inflacije, bruto društvenog proizvoda, marži i slično. Istakla je da je novinarski poziv takav da zahteva da se radi isključivo u interesu građana, a da se najbolje teme pronalaze kada novinar izađe na ulice i oslušne koje su to informacije koje ljudima nedostaju.
Milan Ćulibrk, glavni urednik NIN-a, je skrenuo pažnju na to da je u novinarstvu najvažnija stvar proveravanje činjenica. Tokom interaktivnog predavanja i razgovora sa studentkinjama FPN-a savetovao ih je da je najplodonosnije za priču, ukoliko autor uvek teži ka tome, da “ode dalje”.
Marija Desivojević Cvetković, potpredsednica kompanije Delta Holding zadužena za razvoj i strategiju poslovanja je u okviru svog izlaganja podsticala studentkinje da usvajaju nova znanja i prihvataju svaku priliku koja im se nađe na putu. Kao neko ko se bavi korporativnim komunikacijama, učesnicama Radionice je predstavila kako bi saradnja novinara i jedne kompanije trebalo da izgleda.
Miodrag Marković, dugogodišnji novinar i istraživač u BIRN Srbija, predstavio je polaznicama radionice istraživački proces i program „Flourish” koji omogućava novinarima da tekstove i prezentacije obogate dobrim vizuelnim rešenjima.
Profesor na Fakultetu političkih nauka, Dušan Pavlović je učesnicama Radioncie ekonomskog novinarstva predstavio koliko je važno da poznaju budžet Republike Srbije da bi kvalitetno pisali o ekonomiji. Profesor Pavlović je kroz posebno osmišljenu vežbu prikazao kako se detaljno analizira jedan takav dokument i ukazao na sve aspekte koji se uzimaju u obzir prilikom analize, poput relevantnosti i transparentnosti podataka.