Završena predavanja treće Radionice ekonomskog novinarstva

Treća Radionica ekonomskog novinarstva, koju zajedno organizuju Fakultet političkih nauka Univerziteta u Beogradu i nedeljnik Vreme, uz pokroviteljstvo marketinške agencije GOviral, započela je početkom oktobra 2024. Projekat su podržali partneri Telekom i Delta, a osam predavača već je imalo priliku da prenese svoje znanje i iskustvo studentkinjama novinarstva koje učestvuju u ovom edukativnom programu.

Profesor Dušan Pavlović sa Fakulteta političkih nauka studentima Radionice ekonomskog novinarstva naglasio je značaj razumevanja budžeta Republike Srbije kao temeljnog alata za kvalitetno ekonomsko izveštavanje. Kroz interaktivnu vežbu, profesor Pavlović je demonstrirao korake detaljne analize budžetskog dokumenta, i posebno istakao ključne elemente poput transparentnosti i relevantnosti podataka.

Miodrag Marković, dugogodišnji novinar i istraživač u BIRN Srbija, održao je predavanje na kojem je polaznicima predstavio metode pretrage relevantnih podataka u oblasti ekonomije, značajne za pisanje ekonomskih tekstova i program „Flourish“, koji novinarima omogućava da svoje tekstove i prezentacije obogate vizuelno atraktivnim rešenjima.

Milan Ćulibrk, urednik nedeljnika “Radar”, održao je predavanje o temi inflacije i njenom uticaju na svakodnevni život građana. Kroz iscrpnu analizu, Ćulibrk je polaznicima pružio detaljan uvid u ekonomske aspekte i mehanizme koji oblikuju inflaciju, objašnjavajući kako ona utiče na standard građana i privredne tokove. Takođe, podelio je relevantne podatke o trenutnom ekonomskom stanju u Srbiji, i ponudio praktične i analitičke perspektive koje su ključne za razumevanje aktuelnih kretanja na tržištu.

Vesna Damjanić, glavna i odgovorna urednica Bloomberg-a, podelila je svoje bogato iskustvo rada na televiziji, osvrnuvši se na saradnju sa snimateljima i timom iza kamere, kao i na interakciju sa sagovornicima i efikasne metode za vođenje razgovora. Polaznicima je pružila jedinstveni uvid u rad Bloomberga iza kulisa, objašnjavajući kako funkcionišu različite emisije.

Anica Telesković, novinarka „OKO magazina“ Radio Televizije Srbije, upoznala je polaznike radionice sa veb sajtovima i elektronskim bazama podataka koje novinari koriste za prikupljanje i verifikaciju informacija. Polaznici su imali priliku da pretražuju APR (Agenciju za privredne registre) i analiziraju poslovanje u Srbiji, čime su stekli konkretne veštine za dublje razumevanje ekonomskih i poslovnih kretanja. 

Ivan Antonijević, direktor prodaje u Ananas-u, održao je predavanje studentima o poslovanju e-trgovine, sa posebnim naglaskom na ključne razlike između platformi Ananas i Temu. Kroz detaljnu analizu, Antonijević je objasnio specifičnosti i strategije koje svaka od ovih platformi primenjuje u cilju unapređenja poslovanja, kao i izazove i prednosti koje e-trgovina donosi u savremenom poslovnom okruženju.

Ivan Radak, urednik portala Forbes Srbija, održao je razgovor sa studentima o značaju kvalitetnih informacija i novinarskog integriteta. Tokom diskusije, Radak je podelio sa studentima izazove s kojima se ekonomski novinari susreću prilikom prikupljanja verodostojnih informacija, kao i procesima izgradnje profesionalnog kredibiliteta. Takođe, istakao je važnost kreativnosti u novinarstvu kao ključnog faktora za uspeh u dinamičnom i konkurentnom medijskom okruženju.

Natali Delić, izvršna direktorka za strategiju i digital u Telekom Srbija, je studentima predstavila širok spektar primena veštačke inteligencije u različitim industrijama. Fokusirala se na ulogu veštačke inteligencije u novinarstvu, telekomunikacijama i ekonomiji, i objasnila kako se ova tehnologija koristi za unapređenje poslovnih procesa, optimizaciju korisničkog iskustva i donošenje strateških odluka.

Sa završetkom predavanja, studentima počinje ciklus praksi, tokom kojeg će imati priliku da primene naučena znanja i steknu dodatne veštine u stvarnom radnom okruženju.